ראשי » אדריכלות » תכנון תאורה לחלל עבודה משותף – כך תעשו את זה נכון

תכנון תאורה לחלל עבודה משותף – כך תעשו את זה נכון

חלל עבודה משותף הוא מקום שבו אין רגע דל. בכל שעות היום, צוות המתחם צריכים לנצל את שטח הפנים של חלל המשרד, בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר. בדיוק מהסיבה הזו, אתם חייבים להשקיע זמן ומאמץ בתכנון מראה הפנים של חללי עבודה שאתם מנהלים. החל מסוג התאורה וכלה בעוצמת האור, כל פרמטר משפיע על היכולת שלכם לעבוד בתוך על הפנים. כך שהבחירות שאתם תעשו בליווי אנשי מקצוע, יהפכו את התנאים לעבודה בחלל הפנים שלכם לתנאי מושלמים.

חשיבות התאורה בחללי עבודה

כל מי שאי פעם בילה בתוך משרד במשך שעות ארוכות, יודע עד כמה מאתגרת היה עבודה תחת מנורות בוהקות. למנורות, אותן אתם מתקינים במשרד, יש השפעה פיזיולוגית ותודעתית על שגרת היומיום שלכם. על כן, אתם רוצים לקחת החלטות שמתאימות לאורח חיים בחברה שלכם, וגם לתחושת העבודה שחשוב לכם ליצור. הידע והניסיון של מומחים מקצועיים בתחום התאורה ועיצוב הפנים, הוא אם כך כלי חשוב זה העבודה שלכם. ליווי בכל שלבי הדרך, יוצר את התכנון האולטימטיבי של מערכת תאורה מושלמת. כחלק מהתוכנית אתם צריכים להסתכל על מבנה החלל, כמות האנשים וסוג הפעילות שאתם מבצעים. ובהדרגה להרכיב את מערכת התאורה שתתאים בשלמות לחזון החברה שלכם ולפעילותה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שלושה טיפים לתכנון תאורה מקצועי

השלב הראשון בתהליך העבודה על תכנון תאורה לחלל לי עבודה, הוא הבנת את הקונספט. עליכם להגדיר מה הם גבולות הגזרה של תהליך העבודה שלכם, בעזרת הידע והניסיון של הצוות המלווה. בכדי להצליח במשימה שלכם, חשוב שתכירו שלושה טיפים מקצועיים שעוזרים למעצבי פנים מיומנים בעת תכנון תאורה:

עוצמת האור

מהי עוצמת האור המקסימלית שאתם יכולים ורוצים לייצר בחלל הפנים שלכם. התשובה לכך נעוצה בשימוש בחלל הפנים, כמו גם בנכונות שלכם להשקיע משאבים כלכליים ברכישת גופי תאורה. למשל,  במרכז ישירות בהם יש קבלת קהל, עוצמת האור חייבת להיות מאוד מאוזנת. מצד אחד עוצמה גבוהה מידי תרחיק את הלקוחות ומצד שני עוצמות נמוכות יקשו על הפעילות של אנשי הצוות.

סוג המנורות

ככל שאתם בוחרים מנורות איכותיות יותר, כך ניתן יהיה ליצור יותר שליטה בתוך חלל הפנים. גם מבחינת הצבע וגם מבחינת העוצמה, מנורות איכותיות פוגעות בול במטרות שלכם. ועל כן מומלץ לבחור במותגים מוכרים בעולם התאורה.

שילוב אור טבעי

אם יש לכם אפשרות, יתכן שתרצו למצוא את נקודת האיזון בין אור טבעי לבין אור מנורה. שילוב אור טבעי נותן תחושה של חלל מזמין ונעים, ומשפר את יכולת התפקוד של אנשים בתוך החלל. יחד עם זאת, יש כמות מוגבלת של אור טבעי שאתם יכולים לצפות לה בתוך חלל הפנים. לפיכך, ראוי לעשות שימוש במנורות שמשלימות את התאורה הטבעית ואפילו מחליפות אותה לפרקים.

טרנדים בעולמות התאורה למשרדים

כמו בכל תחום עיסוק אחר, גם בעת עיצוב חללי עבודה יש טרנדים. אותם טרנדים מסוימים שמכתיבים את הבחירות שלכם. משרדי עורכי דין יוקרתיים, יבחרו בקו עיצוב אלגנטי ואחיד. בעוד שחברות סטארט-אפ צעירות נוטות ללכת על עיצובים מודרניים יותר. כאשר המטרה של עיצוב הפנים היא לשרת אתכם, אתם חייבים להגדיר מה הן הדרישות. אז אל תהססו לעבוד בצורה פתוחה עם אנשי עיצוב הפנים, ולומר להם בדיוק מה שאתם חושבים.